Świeżo palona kawa – oznaka świeżości

Zakwasy w mięśniach zna każdy z nas. Wielokrotnie mieliśmy je po wyczerpujących ćwiczeniach. Ból był wielokrotnie nie do wytrzymania. A wystarczyło napić się naparu ze kawy świeżo palonej, a nasze dolegliwości szybko ustąpiłyby? Skąd ta pewność? Naukowcy z Georgii przeprowadzili analizy, które wykazały, iż wypicie dwóch do 3 filiżanek dziennie naparu ze świeżo palonej kawy zmniejsza ból mięśni nawet o połowę. Jak więc widać – kawa jest lepsza od leków przeciwbólowych, jakie zmniejszają ból wyłącznie o trzydzieści procent.

Świeżo palona kawa - oznaka świeżości

Autor zdjęcia: Khánh Hmoong

Koneserzy kawy wiedzą, iż najlepsza na świecie jest świeżo palona kawa. Z jakiego powodu? Z uwagi na to, że parząc taką kawę wiemy, że jest ona najświeższa, najaromatyczniejsza i posiada najwięcej składników, jakie pomogą naszemu organizmowi odpowiednio działać.

Kawa z reguły uznawana jest za środek, jaki szkodzi naszemu organizmowi. Po przebadaniu przez naukowców, okazuje się jednak, że posiada ona parametry dobre dla naszego organizmu. Japońscy badacze udowodnili, iż po wypiciu kawy poprawia się krążenie krwi. Nasze komórki są dużo lepiej dotlenione, a co za tym idzie – nasza kondycja fizyczna jest znacznie lepsza.

Wytrzymałość organizmu podczas treningów

Kawa a także treningi? Wielu stwierdzi, iż to nierealne. A jednakże. Badania potwierdzają, że wypicie małej czarnej przed treningiem doskonale oddziałuje na organizm człowieka. Głównie nie czuje się wielkiego zmęczenia, a oraz wytrzymałość sportowca jest dużo większa. Dzięki naparowi posiadamy więcej siły, a tym samym – większy zapał do treningów.